AboutVår historie

Sammen skal vi gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre

«Sammen skal vi gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre»

Vi skal skape verdier for flere og gi tilbake til samfunnet, sier CEO Ole Robert Reitan.

Reitan Handel skifter nå navn til Reitan Retail. Det internasjonale retailselskapet har kjente merkevarer som Narvesen, Pressbyrån, R-kioski, 7-Eleven, Uno-X, YX og REMA 1000 – blant mange andre. Dermed samles 39 000 medarbeidere i syv land under et felles formål: Sammen skal vi gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.

– Vi skal skape de beste kundeopplevelsene for dagens og fremtidens kunder. Det er vårt løfte til kunden – vår øverste sjef, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.

– Også i framtida vil det enkle være det beste. Bare enda enklere. Derfor må vi hele tiden fornye oss. På den måten skal vi sikre lønnsom vekst, ansvarlig drift og de beste kundeopplevelsene.

Lang historie

Det er over 40 år siden den første REMA-butikken så dagens lys på Bromstad i Trondheim.

– Jeg var åtte år gammel og dørvakt. Det kom så masse folk! forteller Ole Robert.

Selskapets verdibaserte kultur har lange tradisjoner. Det er noe av det som gjør Reitan Retail unikt og som sammen med dyktige folk gjør selskapet til hva det er i dag, mener han.

– Vi har en sterk verdibasert kultur. Den har vært grunnfjellet i vår drift og nøkkelen til suksess siden besteforeldrene mine Ole og Margit Reitan åpnet sin første kolonial i Nonnegata i Trondheim i 1948. Konseptet, franchisemodellen og kulturen vår skal vi forsterke og bygge videre på, samtidig som vi skal fornye oss og skape enda bedre løsninger for kunden i fremtiden.

Fire bærekraftsløfter

Med 3 800 utsalgssteder i Norden og Baltikum er han bevisst selskapets potensial for å bidra til å kutte klimautslipp. Reitan Retail vil være en pådriver i det grønne skiftet. Fremover forsterker de innsatsen innen klima og bærekraft ytterligere.

– Klodens og kundens behov er i rask utvikling. Vi i Reitan Retail kan og bør gjøre en forskjell – både for planeten og for kundene våre. Derfor har vi definert fire bærekraftsløfter: Vi skal redusere klimagassutslippene, vi skal bidra til god folkehelse, vi skal skape et større mangfold og likeverd i arbeidslivet, og vi skal sørge for åpenhet i hele verdikjeden.

Les mer om våre bærekraftsløfter.

Navnet er nytt. Men Reitan Retail skal fortsette å være et selskap som er nært, enkelt og ansvarlig.

– Vi skal være til stede i lokalsamfunn, tett på kunden. Og vi skal gjøre det enklere for kunden å ta sunne og ansvarlige valg, slik at vi sammen kan bidra til å nå bærekraftmålene, sier Ole Robert.

– Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape arbeidsplasser og inntekter. Vi skal skape verdier for flere og gi tilbake til samfunnet.

Våre forretningsområder

Del artikkel