Vår virksomhet
Vår virksomhet
Vi har en lang rekke sterke merkevarer på tvers av landegrenser.
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 43 500 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Reitan Convenience har en sterk posisjon i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum, og omfatter Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, YX 7-Eleven i Norge, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, Lietuvos Spauda i Litauen, Northland i Norge og Caffeine i Latvia, Estland, Litauen, Norge og Danmark.
Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Selskapet tilbyr i dag enkle og effektive automatkonsepter for billig lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff. Både i Norge og Danmark er automatkonseptene fra Uno-X ofte samlokalisert med andre konsepter i Reitan Retail slik som REMA 1000 eller 7-Eleven langs vei. Uno-X Mobility eier og driver det profesjonelle sykkellaget Uno-X Pro Cycling Team, med kvinnelag og herrelag, og ønsker å inspirere til mer hverdagssykling som et sentral del av bærekraftig mobilitet.
REMA 1000 Norge og REMA 1000 Danmark er ledende innenfor organisering og drift av franchisebasert dagligvarehandel i Skandinavia. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kutte matprisene og tilby dagligvarer av høy kvalitet til lavest pris - produsert og solgt på en ansvarlig måte. Med over 1000 butikker i Norge og Danmark, skal det være enkelt å ta gode valg. Det enkle er tross alt det beste.
Til sammen utgjør vi 43 500 medarbeidere og 3 800 utsalgssteder i syv land i Norden og Baltikum.
Dagligvare
Besøksadresse Norge
Gladengveien 2 0661 Oslo
Postadresse
Pb 6428 Etterstad 0605 Oslo
Besøksadresse Danmark
Marsalle 32 8700 Horsens
Nyttige lenker
Nettside REMA 1000 NorgeNettside REMA 1000 DanmarkDistribusjon NorgeDistribusjon DanmarkREMA 1000, lavpriskjeden hvor summen på kassalappen teller! Merkevaren REMA 1000 er kjent for både nordmenn og dansker. Hver dag jobber dyktige medarbeidere og kjøpmenn for gi kundene varer av kvalitet til lavest mulig pris.
Den første REMA-butikken åpnet 15. februar i 1979, og har siden den gang tilbudt sine kunder et godt utvalg dagligvarer av god kvalitet til lave priser. REMA 1000 var den første dagligvarekjeden som opererte med franchise som organisasjonsform. I Norge ble REMA 1000-kjeden landsdekkende innen 1990, og det danske eventyret startet i 1994. REMA 1000 skal være symbolet på sunn fornuft, folkelighet, usnobbete og dyktighet. REMA 1000 skal gjennom vareeksponering, logiske konsepter og hyggelig ansatte tilby sine kunder dagligvarer.
REMA 1000 Norge og REMA 1000 Danmark er individuelle konseptselskaper i Reitan Handel.REMA 1000 NORGE
Forretningsideen til REMA 1000 Norge er: Kundene velger oss fordi vi har lavest pris på varer av høy kvalitet – produsert og solgt på en ansvarlig måte.
I REMA 1000 er det ikke flaut å gjøre ting enkelt – det er genialt, og herfra stammer uttrykket «Det enkle er ofte det beste». I Norge har REMA 1000 sitt hovedkontor i Oslo, med regionskontorer og distribunaler over det ganske land. REMA 1000 Norge består i dag av REMA 1000 Distribunal og en rekke andre merkevarer som Kjeldsberg kaffe, Solvinge, Norsk Kylling og Kolonihagen.
REMA 1000 DANMARKREMA 1000 Danmark er en landsdekkende lavpriskjede med fokus på kvalitet til lave priser, discount med holdning. REMA 1000 i Danmark er mye mer enn mange varenummer, de jobber med mennesker, både foran og bak kassen. Gjennom effektiv drift med et stort volum av varer kan REMA 1000 selge varer av god kvalitet til lave priser. REMA 1000 Danmark ønsker å vinne og vil være best innen det de jobber med. Derfor er selskapet preget av kolleger som har faglig kompetanse og sterke indre verdier. I Danmark består REMA 1000 av egne merkevarer som Gram Slot og Vigo. I tillegg har vi Reitan Distribution i Danmark som leverer varer til REMA 1000 og andre kjeder innen dagligvare og Convenience. Reitan Distribution flytter ikke bare varer fra A til B, de fokuserer på hele verdikjeden fra idé til ferdig produkt.
Nyttige lenker
Innom nettsideNyttige lenker
Innom nettsideInnom er en helt ny nabolagsbutikk for deg som bor eller oppholder deg midt i byen.
Innom er både og, ikke enten eller, akkurat som kundene våre. Hos oss finner du både dagligvarer til lave REMA 1000-priser, bakeri, et stort utvalg spiseklare ferdigretter og sunn snacks.
Vi har lange åpningstider og et vareutvalg som er tilpasset behovene til deg som bor og ferdes i nabolaget. Stikk innom når du vil ha en kaffe og croissant på vei til jobb. En salat til lunsjen i parken. Rykende ferskt brød og ferskpresset juice til helgefrokosten. Sushi og kald drikke til ettermiddagen i sola. Eller bare vil ha dagligvarer i en fei.
Vi har det du trenger – på ett og samme sted. Fordi det gjør hverdagen din litt enklere. Og litt bedre.
Velkommen innom!
Nyttige lenker
NettsideNyttige lenker
NettsideVigo er en digital plattform hvor REMA 1000-kunder i Danmark kan få levert dagligvarer hjem og handler for hverandre i den lokale REMA 1000-butikken.
REMA 100 med Vigo ble lansert i oktober 2016. Historien bak denne digitale løsningen er spørsmålet: Hvordan kan vi tilby kundene mulighet til å bestille dagligvarer på døren, samtidig som at vi sikrer omsetning hos våre kjøpmenn?
REMA 1000 Danmark svarte med Vigo. Gjennom nettsiden og appen REMA 1000 med Vigo kan alle REMA 1000-kunder bestille dagligvarer hjem på døren fra sin lokale REMA 1000 butikk. Bestillingen registreres, deretter blir varene handlet og fraktet het hjem til døra av en annen REMA 1000-kunde, som har registrert seg som Vigo-innkjøpere. Prisen kjøperkunden betaler for å få varene levert på døra går direkte til Vigo-innkjøperen.
I dag har plattformen over 370 000 registrerte brukere. En mileperle ble nådd i januar 2021: Hvert tiende sekund i åpningstiden blir det levert dagligvarer hjem til en glad kunde.
REMA 1000 med Vigo bidrar til å:
- Bevare lokal handel: Alle varene som blir bestilt gjennom plattformen handles i en lokal REMA 1000-butikk og omsetningen ender derfor hos den lokale kjøpmannen.
- Gjøre e-handel mer miljøvennlig: Varene leveres ikke fra et sentrallager langt vekk fra kunden, men direkte fra en lokal REMA 1000-butikk. Derfor blir transporttiden mindre, samtidig med at vi kan se at cirka 60 % av bestillingene leveres til fots, 30 % på sykkel og kun 10 % i bil.
- Involvere kunder, slik styrker vi det lokale fellesskapet. Plattformen fasiliteter at kundene handler for hverandre og tar en pose med for en nabo, når man allikevel er i butikken og handler dagligvarer for seg selv.
Servicehandel
Besøksadresse Norge
Gladengveien 2 0661 Oslo
Postboks Norge
Postboks 6219 Etterstad 0603 Oslo
Besøksadresse Latvia
Satekles iela 2b Riga
Nyttige lenker
Narvesen i NorgeNarvesen i LatviaNarvesen i LitauenLast ned ESG PublikasjonLast ned årsrapport 2020Last ned årsrapport 2019Narvesen er en solid norsk merkevare – som alle har et forhold til. Kjeden har en unik merkevarekjennskap og er markedsleder i sitt marked i Norge.
Kjeden ble startet for 127 år siden og har på en imponerende måte fulgt nordmenns behov og ønsker på farten helt siden 1894. Bertrand Narvesen startet kjeden for å kunne tilby lesestoff på togstasjoner. Narvesen har siden den gang vært en viktig del av den norske historien ved å sikre pressefrihet og få ut nyheter til det norske folk.
Narvesen er den pålitelige og trygge kiosken som leverer raskt og effektivt – her eneste gang, slik at du rekker det du skal i din hverdag. Vi skal, til enhver tid, tilby det kunden ønsker seg på farten – raskere, enklere og smidigere enn noe annet sted.
Vi tilbyr et bredt utvalg av smakfull mat og drikke, kaffe, bakervarer og andre viktige produkter når du er på farten. Med en lun atmosfære og med alles favoritter på ett sted, er det lett å finne noe for enhver smak. Våre kunder skal oppleve at Narvesen leverer raskt og effektivt – alltid!
Vi er i dag Norges største convenience-kjede med over 270 butikker over hele landet og sammen med Latvia og Litauen har vi over 500 utsalgssteder – drevet av våre dyktige Kjøpmenn.
Narvesen leverer folkets favoritter på farten!Nyttige lenker
7-Eleven i Norge7-Eleven i Sverige7-Eleven i DanmarkLast ned ESG PublikasjonLast ned årsrapport 2020Last ned årsrapport 20197-Eleven er butikken som gir deg energi-boost, storbyfølelse og puls – hele døgnet!
Vi er tilgjengelig for kundene våre 24/7, og som en del av verdens største convenience-brand er vi internasjonale og inkluderende. Vi skal levere et smakfullt og aktuelt sortiment for våre urbane kunder.
I Danmark er 7-Eleven representert med nærmere 200 butikker. Danmark er også det landet som selger størst andel mat per butikk av alle land verden over. Det brede mattilbudet er også en av grunnene til at 7-Eleven Danmark ble kåret til verdens beste convenience-konsept i 2019 av NACS.
Våre kunder lever travle liv med jobb, venner, familie og fritidsaktiviteter; en livsstil preget av spontanitet og uforutsigbarhet. Tid er en nøkkelfaktor for å få livet til å gå opp og endene til å møtes. Det er en oppgave vi tar på alvor; nemlig å tilby våre kunder convenience. Eller med andre ord; hva som helst, når som helst og hvor som helst!
7-Eleven er Skandinavias ledende convenience-kjede, og har vært i Norge siden 1986. I dag har REITAN CONVENIENCE over 400 7-Eleven-butikker i Norge, Sverige og Danmark, sentralt lokalisert på trafikk-knutepunkter, i bystrøk og langs vei.
Nyttige lenker
7-Eleven NorgeNyttige lenker
7-Eleven NorgeKonseptet 7-Eleven Market tilbyr et bredt utvalg daglivareprodukter til faste lave priser til folk i farta.
7-Eleven Market er et hybridkonsept som kombinerer det beste fra dagligvare og convenience, i tråd med forventninger fra den urbane, bevisste kunden.
Den første butikken i konseptet ble startet i Frognerveien i Oslo i oktober 2021. 7-Eleven Market tilbyr et utvalg av dagligvarer til lavpris, ferske bakevarer, drikke, frukt og grønnsaker, samt enkle og sunne måltidsløsninger for folk på farten.
Vårt prisløfte til kundene er å matche prisen på de topp 100 mest solgte produktene i dagligvarekategorien. Disse varene vil kundene få til samme lave priser på 7-Eleven Market som på REMA 1000.
Sveriges mest moderne kiosk.
I over 100 år har Pressbyrån vært en venn av det svenske folket. Og i dag, akkurat som da, har vi en enste oppgave: Å gjøre dagen bedre for alle som er på farten. Vi leverer rask service i verdensklasse, samtidig som vi sprer glede og omtanke.
Pressbyrån er ett raskt og enkelt alternativ, alltid tilgjengelig ved trafikknutepunkter der hvor våre kunder er på farten. Vi tilbyr mat & drikke, bakevarer, kaffe og alt man har behov for i en travel hverdag, i smarte løsninger. Vi jobber stadig med å være den raskeste convenience-aktøren med de smarteste løsningene for den moderne kunden.
Som en del av den svenske historien har Pressbyrån alltid vært en engasjert og sosial aktør. Vi har alltid jobbet for pressefrihet og ytringsfrihet og vi har kjempet for å få ut nyheter og trykket media til det svenske folket. Vi har også hatt et mangeårig samarbeid med RSF – Reportrar utan gränser. Vi har de siste årene også hatt et prosjekt som heter «vägen till läsning» hvor vi har som mål å øke leseforståelsen til svenske ungdommer.
Pressbyrån er Sveriges største convenience-kjede med rundt 300 butikker sentralt beliggende i hele landet, på flyplasser, togstasjoner, t-banestasjoner, torg og midt i sentrum. Våre butikker er franchise drevet fordi vi tror at det blir best resultat når man driver sin egen butikk!
Når du trenger påfyll på farten - baguetter, varme eller kalde drikker finner du alltid hos Northland på de mest travle knutepunktene.
Northland er et serveringssted som spesialiserer seg på baguetter, samt varm og kald mat av høy kvalitet, servert raskt og enkelt. Du finner oss både på Gardermoen og Flesland Lufthavn når du skal ut og reise.
Konseptet tar utgangspunkt i skandinaviske bakeri- og brødmattradisjoner, og setter dette i en moderne kontekst. Kaffe og bakerivarer av god kvalitet, samt sunne drikke og matalternativer til reisen er også en sentral del av konseptet.
Nyttige lenker
Nettside FinlandNettside EstlandLast ned ESG publikasjonLast ned årsrapport 2020Last ned årsrapport 2019R-kioski er vårt franchise-drevne kiosk og convenience-konsept i Finland og Estland.
Gjennom R-kioski tilbyr vi våre kunder mat & drikke, bakeri, kaffe og mye, mye mer – effektivt og med god service, akkurat slik kundene våre vil ha det. Vårt mål er at kundene skal få det de ønsker, både raskt og enkelt. Vi legger vår stolthet i vår gode og raske service, og vi sørger for at kundene på farten får det de ønsker seg til enhver tid. Vi prøver alltid å overgå våre kunders forventninger.
Vi er best på convenience og kiosk i Finland og Estland, og det gjør vi gjennom vårt sterke og verdibaserte franchisekonsept. Vårt mål er å være den mest foretrukne og mest tilgjengelige butikken for våre kunder på farten.
Nyttige lenker
Nettside LitauenLast ned ESG publikasjonLast ned årsrapport 2020Last ned årsrapport 2019Caffeine Roasters har stor kjærlighet og ekte lidenskap til kaffe.
Caffeine Roasters har stor kjærlighet og ekte lidenskap til kaffe. Våre kunder setter pris på oss og våre kunder handler over fire millioner kaffekopper av oss i løpet av et år.
Caffeine konseptet finnes i alle våre tre baltiske land og nå også i Norge og i Danmark. Her serverer vi smakfull baristakaffe i en hyggelig atmosfære fra serviceinnstilte medarbeidere, med både kunnskap og interesse om kaffe.
Vi tilbyr også et spennende utvalg av mat og søte fristelser, samt ferskpresset juice og smoothies i flere varianter.
Lietuvos Spauda betyr «Litauisk Presse» og ble etablert i Litauen i 1944.
Det som opprinnelig var et rent avis- og pressedistribusjonsnettverk selger i dag både mat og drikke, kaffe og diverse elektroniske tjenester til folk på farten. Våre kiosker har hatt en sentral rolle i nabolaget i mange år og vi har 113 kiosker som ligger sentralt i 13 forskjellige byer i Litauen.
Vi er stolte av å utvikle fremtidens mest bærekraftige convenience-konsept
PBX er den nyeste merkevaren i REITAN CONVENIENCE SWEDEN og et resultat av bærekraftstrategien vår med 12 ambisiøse mål som vi grunnla i 2019. Vi skal, blant annet, ha en klimanøytral bedrift i 2030, og i samme år skal vi også ha en sirkulær-strategi på plass, med mål om Zero Waste.
Med PBX skal vi definere fremtidens bærekraft innenfor convenience, i dag og i morgen. PBX er ett «living lab», hvor det jobbes kontinuerlig. PB står for Pressbyrån og X for innovasjon og fremtid. Butikken er et viktig verktøy for å teste og eksperimentere, slik at vi finner de langsiktig og mest bærekraftige rammene for fremtidens convenience. Det som fungerer, skal implementeres i våre øvrige butikker. Vi tror at dette er det mest effektive og den raskeste måten for oss som selskap å skape forandring.
Det er derfor vi nå starter på begynnelsen. Vi starter med å lete etter de beste, mest bærekraftige løsningene for alt; for hvordan vi bygger butikken, hvordan vi får ned energiforbruket og så klart, hvilke produkter vi tilbyr. I PBX skal våre kunder være sikre på de finner den mest bærekraftige alternativet som finnes på markedet i de respektive kategorier. Det skal handle om helt nye emballasjeløsninger – eller kanskje ingen emballasje i det hele tatt. Det skal være færre og bedre ingredienser med tydelig sporbarhet. Og selvsagt, produkter som er bærekraftige i alle ledd.
Med lærdommen vi får i PBX, kan vi raskt arbeide med en bærekraftig omstilling for våre andre butikker. Vår ambisjon er att lærdommen fra PBX skal til og med kunne deles bredt med bransjen og næringslivet. Med PBX skal vi skape en forretningsmodell med et positivt avtrykk; så vel grønt og sosialt, som økonomisk!
Mobilitet
Nyttige lenker
Nettside Uno-X i NorgeNettside Uno-X i DanmarkNettside Uno-X MobilityÅrs- og bærekraftsrapportEnkel, effektiv og billig lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff – når du ikke sykler
Uno-X
Uno-X er en merkevare under Reitan Retail og tilhører forretningsområdet Uno-X Mobility. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet.
Uno-X tilbyr lynlading, Svanemerket bilvask og flytende drivstoff fra et landsdekkende nettverk av automatstasjoner i Norge og Danmark. Uno-X sine automatkonsepter er også ofte samlokalisert med andre av Reitan Retail sine konsepter slik som REMA 1000 og 7-Eleven langs vei. Hos Uno-X kan kundene enkelt og effektivt lynlade, vaske eller fylle drivstoff til den billigste prisen lokalt.
Uno-X har tatt avstand fra palmeolje og soyaolje i biodrivstoff som en del av arbeidet med bærekraftig mobilitet, og vil bruke de mest klimanyttige råstoffene i sitt biodrivstoff.
Uno-X Mobility eier og driver det profesjonelle sykkellaget Uno-X Pro Cycling Team, med kvinnelag og herrelag. Uno-X sin lidenskap for sykling er etterhvert godt kjent. Bruk av sykkel i hverdagen er selve hjertet i bærekraftig mobilitet, og det å øke oppmerksomhet og inspirere til mer sykling er en viktig oppgave for Uno-X Team som er Uno-X sine egne ambassadører for sykling.
INFORMASJON OM UNO-X MOBILITY
Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet.
Andre merkevarer
Nyttige lenker
NettsideNorsk Kylling er den første i Norge som i stor skala kun produserer saktevoksende kylling som lever lenger og har det bedre enn annen kylling. Dette gir oss et landbruksprodukt i verdensklasse som også er godkjent etter den europeiske dyrevelferdsstandarden ECC.
Norsk Kylling er mer enn bare kylling. Det handler like mye om mennesker. Dyktige bønder som er opptatt av dyrevelferd og som jobber ansvarlig og godt med dyrene sine, ansatte som kan sitt håndverk og som alltid jobber for å være best på det man gjør. Norsk Kylling er summen av engasjerte og flinke mennesker som får bra ting til å skje sammen.
I Norsk Kylling samler man by og land, dyrevelferd og bondevett, industri og omtanke for miljøet, fordi Norsk Kylling tror på at det er når mennesker møtes og samler seg om felles mål, at man oppnår mest.
Selskapets samfunnsoppdrag er å produsere god, bærekraftig mat på en ansvarlig måte. Gjennom samarbeid med andre og det å tenke større enn seg selv skal Norsk Kylling alltid tilføre noe mer til lokalsamfunnene, regionen og verden vi lever i. I årene som kommer skal derfor Norsk Kylling sette en ny standard for bransjen blant annet gjennom å bli klimapositive, arealnøytrale, fjerne all soya fra kyllingfôret og bygge sirkulære systemer for produksjon og transport.
Nyttige lenker
NettsideSolvinge er smakfull kylling kundene kan spise med god samvittighet.
I 2018 gjennomførte Norsk Kylling i samarbeid med dyrevernalliansen et av de største løftene for dyrevelferden i Norge noensinne. Gjennom bytte til en bedre og sunnere kyllingrase, bedret de dyrevelferden for 30 % av kyllingene i Norge betraktelig. For kundene innebærer dette at de kan kjøpe merkevaren Solvinge og vite at dyrevelferden er godt ivaretatt.
Dyrevelferd handler mye om hvor sakte kyllingen vokser. Kyllingrasen som Solvinge nå bruker i sin produksjon vokser saktere, og lever lengre enn vanlig kylling.I tillegg til å ha byttet rase har alle Solvinge-bøndene satt inn miljøberikelser i fjøset, blant annet høyballer og lekestativer, som kyllingene kan klatre på. Dette er ekstra viktig for Solvinge kyllingen som er en svært aktiv og sunn kyllingrase. Dette er bra både for dyrevelferd og smak.
Norsk Kyllings Solvinge produkter omfatter produkter som kyllingpålegg, kyllingkjøttdeig, kyllingfilet, ferdig grillede produkter, kyllingvinger, kyllinglår, salatkjøtt og hel kylling. Solvinge produktene selges kun hos REMA 1000.
Nyttige lenker
NettsideNyttige lenker
NettsideI 2016 ble Kolonihagen en del av REMA-familien, og vi har siden da vært REMA 1000s spydspiss på bærekraftige kvalitetsprodukter og har utviklet over 150 produkter eksklusivt for REMA. Alle produktene er nøye utvalgt slik at kundene kan være trygge på at det ikke kun er god smak og kvalitet, men at de også er produsert i tråd med naturen på en bærekraftig og etisk måte.
I 2020 var salget av Kolonihagen-produkter 40% høyere enn i 2019, og vi lanserte 63 nye produkter. Dette tyder på at kundene i økende grad ønsker seg bærekraftige kvalitetsprodukter.
DOBLET MENGDE AV NORSKPRODUSERT HAVRE
Kolonihagen har en målsetning om å 100% norskprodusert, økologisk havre i våre produkter innen 2023, og vi har kommet et godt stykke på vei. Da prosjektet startet i 2019, fikk vi norsk havre fra én bonde. I 2021 er det blitt til fire, og mengden økt fra 60 til prosjektert over 400 tonn!
NORGES FØRSTE EGG MED DYREVERNMERKET
Kolonihagen er først i Norge med dyrevernmerkede egg! 22. februar ble eggene tilgjengelige i REMA 1000 butikker over hele landet! Dyrevernmerket garanterer at hønene har hatt bedre plass, frihet til å gå ut, mer naturlig mat, og mulighet til lek og utforskning.
Det er tre eggprodusenter som oppfyller kravene for Dyrevernmerket, og alle leverer til Kolonihagen. Og snart blir det en til.
VILT OG FANGST
Høsten 2020 lanserte Kolonihagen serien Vilt og Fangst.
Viltkjøtt er sannsynligvis det mest bærekraftige og naturlige kjøttet man kan få tak i og det er en økende etterspørsel etter disse produktene. Reinen i serien kommer fra fire jaktlag i Jotunheimen og Finnmark og er tilgjengelig både ferskt og fryst.
De første produktene var stykningsdeler fra rein, hjort og elg og vi jobber med å utvikle bearbeidede produkter som karbonader, pølser, spekeprodukter til sesongen 2021.Nyttige lenker
NettsideKjeldsberg er et lokalt kaffebrenneri i Trondheim med lange tradisjoner og sterk lidenskap for kaffe. Siden 1856 har de hatt fokus på å lage den beste kaffen, og lever for å fylle kaffekopper og det norske folk med hverdagsglede
I Kjeldsberg plukkes råvarene ut med største omhu. For å sikre en førsteklasses smaksopplevelse og kvalitet i alle ledd er Kjeldsberg involvert gjennom hele prosessen – fra å plukke ut de beste bønnene og helt frem til kaffen pakkes i den gjenkjennelige, gule smaksbevarende emballasjen. I sortimentet finner du både som filtermalt, kaffekapsler, presskanne, kokemalt, pulverkaffe og hele bønner.
Som den eneste kaffeprodusenten i Norge er all kaffe fra Kjeldsberg sertifisert med RFA eller Fairtrade. Men det er ikke bare smaken som står i fokus hos Kjeldsberg. Kjeldsberg Kaffe er den eneste storskala kaffeprodusenten i Norge som utelukkende produserer sertifisert kaffe. Produktene er enten RFA – eller Fairtrade-sertifisert, noen er sertifisert med begge og enkelte produkter er også dobbeltsertifisert med Debio. I dette inngår blant annet at kaffen er rettferdig produsert, at arbeiderne får den betalingen de skal ha, og at kaffeproduksjonen har minimal påvirkning på miljøet. Disse faktorene bidrar til å skape en tryggere hverdag for kaffebonden og en sikkerhet for kundene.
I dag eies selskapet 50 % av REMA Industrier og 50% av Kjeldsberg Invest. De gule produktene finnes både i store og små storhusholdningsbedrifter, alle kiosker i REITAN CONVENIENCE, og sist men ikke minst, i REMA 1000s butikker landet rundt.
Vi har ingen planer om å stoppe der. Målet er nemlig ikke mindre beskjedent enn å bli best innen kaffe – og for Kjeldsberg betyr det best på smak, kvalitet, håndverk og best på ansvar.
Nyttige lenker
Good chicken awardMerkevaren Stange er synonymt med håndverk og kvalitet for de fleste nordmenn. Fantastiske råvarer av kylling, and og kalkun, samt sauser og smakfulle «rett i ovnen»-produkter er det som møter deg i butikkhyllene over det ganske land. Stange skal gjøre det enklere for kundene våre å lykkes med matlagingen og skape positive matopplevelser.
Historien startet i 1989. I begynnelsen var det kun utvalgte restauranter og stjernekokker i Oslo som fikk kjøpe Stanges saftige og frittgående kyllinger. Etter hvert var det flere og flere som etterspurte de saftige kyllingene fra den lille produsenten rett utenfor Tønsberg. Økt etterspørsel førte også til økt distribusjon. Siden 2013 har REMA 1000 vært eksklusiv samarbeidspartner og har kunnet føre hele Stange-sortimentet hos sine kjøpmenn.
Filosofien har alltid vært å produsere råvarer av ypperste klasse. Et produkt fra Stange skal alltid være rent, trygt og ærlig, og av beste kvalitet.
Alle våre til nå 9 Stange Gårder har driftsbygninger med det nyeste og beste utstyret for et optimalt oppvekstmiljø. Kyllingene får miljøberikelser i form av vagler og halmballer slik at de får et variert underlag og dermed også muligheten til å utvikle muskulaturen bedre. De har alltid tilgang til naturlig dagslys og til egne vinterhager slik at de kan gå fritt i et kontrollert variert miljø, hele året.
Tid og rom er to viktige faktorer for å oppnå førsteklasses kvalitet. En kylling fra Stange får massevis av begge deler da kyllingrasen vår bruker lenger tid på å vokse seg stor, noe som gir den best mulige kvaliteten på kjøttet.
En av hemmelighetene bak den gode smaken ligger i fôret. For å få frem det beste resultatet har flere av Norges beste kokker, og vår lokale mølle, samarbeidet for å tilpasse fôret vi gir til kyllingene våre. Fôret består kun av vegetabilsk hvete, havre, mais, åkerbønner og raps. Når vi i Stange i tillegg bruker mye tid å finne frem de beste urter og krydder til våre råvarer blir det ekstra god smak.
Kvalitet har ikke bare med fôr og oppvekst å gjøre, det har også med hvordan vi deler opp og fileterer kyllingen. Hos oss renskjæres all råvare for hånd. Det betyr ikke bare finere stykningsdeler, men også at kvaliteten er sjekket av mange øyne før produktene ender i butikken.
Stange Gårdsprodukter søker alltid etter nye og bedre måter å utvikle seg på. Både når det gjelder smak og råvare, men også omgivelsene vi er med på å påvirke, og vår filosofi har alltid handlet om å ta vare på både dyr og natur. Bærekraft er en langsiktig måte å tenke på, der fokus er på fremtidige generasjoner.
Gårdene vi samarbeider med driftes etter bærekraft-prinsipper som gir lavt klimaavtrykk gjennom hele verdikjeden. Det er kort vei fra gård til produksjon, og i selve produksjonen er det iverksatt tiltak som sørger for lavt karbonavtrykk.
Stange etterstreber alltid miljøvennlige alternativer innen emballasje. Vi har blant annet redusert bruken av plast så mye som mulig, uten at det går på bekostning av matsikkerheten. Det benyttes også miljøvennlig pappemballasje i våre kartonger.
Reduksjon av matsvinn er også viktig. Derfor tilbyr Stange blant annet mange smarte alternativer for mindre husholdninger, slik at det skal være enklere å lage mat for alle.
Stange sine fremtidige ambisjoner er å videreutvikle merket slik at kunden kan finne fristende produkter av andre dyreslag under merkevaren. Vi skal fortsette vårt arbeid med å bidra til å skape enda flere positive matopplevelser.
Nyttige lenker
NettsideSpekeloftet er en lokal virksomhet fra fjellbygda Hemsedal, som ble etablert av Jan Gyllensten og Ola Venås i 1991. Den lille bedriften produserer spekemat basert på lokale oppskrifter og tradisjonelle håndverksmetoder.
Alle Spekeloftets produkter skal spekes i naturlig fjelluft og være tuftet på tradisjonelt håndverk samt god og trygg matsikkerhet. I motsetning til våre større konkurrenter, herder vi alle våre produkter etter den gamle og tradisjonsrike måten. Produktet henges inn i tørkeloftet hvor frisk fjelluft hentes inn og gjør jobben / herdingen. Dette er grunnen til at vi kan si «Naturlig fjelltørket spekemat», «lufta modnar, og lufta krydrar», samt «Når været vil e kjøttet klart».
Herding har i tusenvis av år vært den mest brukte metoden for kjøttkonservering. Spekeloftet har, helt siden oppstarten, holdt liv i den gamle tradisjonen. Beliggenheten i fjellene mellom øst og vest, skaper gode forhold for å herde kjøtt. Det kjennes på smaken og synes på suksessen.
I 2010 overtok REMA Industrier AS Gyllenstens eierandel i selskapet. Det har medført at Spekeloftet har fått fast plass i kjøledisken i alle REMA 1000-butikker.
Spekeloftet er den leverandøren i landet med størst mangfold innenfor pinnekjøtt, og produserer det meste innen segmentert spekemat. Også fenalår, spekepølser og ulike varianter av spekeskinke er å finne i sortimentet.
Selskapet jobber hele tiden med å utvikle nye, smakfulle produkter. Den neste produktlansering fra Spekeloftet vil bestå av en serie pålegg av ulike typer spekemat, som tørket elgkjøtt, hjortekjøtt og svinenakke.
Spekeloftets kundeløfte er trygghet, kvalitet og smak, og at kundene skal oppleve at de får de beste produktene når de kjøper noe fra Spekeloftet.
Besøksadresse
Hegnasletta 4 3217 Sandefjord
Postadresse
Postboks 1713 Kilen 3206 Sandefjord
Nyttige lenker
NettsideNyttige lenker
NettsideMens de fleste andre bryggerier i andre mellomstore norske byer er blitt kjøpt opp, er Grans fortsatt i private hender – og drives av tredje generasjon av samme familie. I oktober 2005 kjøpte Reitangruppen seg inn og eier dermed 50% av bryggeriet. Familien Gran eier de resterende 50%.
Det hele startet med Guttorm Gran senior: mannen som på midten av 60-tallet gikk rett i strupen på Oslo-bryggeriene da han skrudde ned prisene og åpnet fabrikkutsalg. Resultatet ble mangedoblet omsetning. Siden den gang har Grans fortsatt å utfordre konkurrentene. Det som en gang var et lite, lokalt bryggeri, har med årene blitt et av Norges mest moderne produksjonsanlegg. Og utsalget er flyttet til hyllene på REMA 1000.
I dag tapper Grans øl, brus og mineralvann for enhver smak – enten du liker brus med eller uten sukker, Taffel naturell eller fruktig iste. Hver tappeserie blir grundig kontrollert av bedriftens laboratorium hvor smak, farge og innhold sjekkes før produktene klareres for salg. Med disse rutinene kan kundene være sikre på at de får førsteklasses kvalitet på alle våre varer.
For å ivareta miljøet har Grans Bryggeri tilbudt produkter med gjenvunnet plast i emballasjen siden 2013. Denne endringen tilsvarer 550 tonn mindre produksjon av ny plast hvert år. Bestselgere som Tropo, Champ, Cola og Cola X fra Grans har alle til felles at de bruker emballasje som inneholder 50 prosent resirkulert plast.
LITT OM VÅRE MERKEVARER:
TAFFEL
Taffel er rent krystallklart vann, kun tilsatt moderat mengde kullsyre og aroma. Et par varianter er tilsatt mineraler. Dette gir et velbalansert mineralvann. Taffel er et naturlig valg til all mat og perfekt som en ren tørsteslukker. Designet er inspirert av gamle vakre krystall-karafler. Produktet tar seg godt ut på et duket bord, hverdag som fest.
GRANS COLA X/COLA CLASSIC
Cola X er vårt største brusprodukt og det sier ikke så rent lite! Det kan tyde på at mange har innsett at det er innholdet og smaken som teller. Er du en av dem som har oppdaget at Grans Cola X er minst like god som sine mer kjente konkurrenter så er det bare å gratulere! Cola X har en klassisk god colasmak og bør oppleves, testes, eller gjerne blind-testes. Amerikanerne kan si hva de vil, men den beste colaen kommer fra Sandefjord.
SIESTA/SIESTA X
Siesta er kanskje vår aller største klassiker! Den har litt mindre kullsyre enn mange andre appelsinbruser, noe som gjør at den myke søte smaken av appelsin blir enda litt fyldigere. Perfekt som tørsteslukker eller når man vil unne seg noe ekstra godt i hverdagen. Alle bør stresse ned og unne seg en liten Siesta hver dag, det er bra for helsa.
SINGO/SINGO X
Singo mener vi (helt ubeskjedent) er kongen av alle sitronbruser og ble relansert med nytt design og grønn flaske i 2018. En frisk og god blanding av lime og sitron, tilsatt en generøs porsjon bobler gir en umiddelbar og total lykkefølelse i kroppen hos både store og små! Singo har vært med oss siden 60-tallet og hvis du er vokst opp et sted der det ikke var mer enn fem timers rask gange til nærmeste Grans-utsalg, har du garantert sterke minner til denne brusen!
TROPO
Tropo har mange fans og det har blitt jobbet hardt i sosiale media for å få den tilbake. Nå har dette arbeidet blant fansen gitt resultater og Tropo er endelig tilbake. En deilig drikk med tropisk smak. Perfekt som tørsteslukker eller når man vil unne seg noe ekstra godt i hverdagen.
GRANS JULEBRUS/JULEBRUS X
Grans tradisjonsrike julebrus. God på pris og god på smak, slik all Grans brus har for vane å være.
GRANS ISTE/ISTE X
Smak av fersken. Nytes iskald og er i sortiment hele året.
CHAMP/CHAMP X
Vår stolte brus med fruktsmak. THE BRUS OF CHAMPIONS. En deilig sprudlende drikk med fruktsmak. Tenker man seg bare godt nok om, finnes det alltid noe å feire og hver dag blir en fest! God som tørsteslukker, uunnværlig i barneselskap. Champ er rett og slett en klassiker for alle oss som tar brus på alvor.
GRANS CIDER/CIDER X
Brus med smak av eple og drue. Kanskje Norges beste og flotteste Cider, kan ikke beskrives, må oppleves!
GRANS ØL
Grans har brygget øl i over 120 år med ekte lidenskap og entusiasme. Grans produserer flere varianter innenfor Grans-serien, BARE-serien og Lade Gaards-serien. I 2020 bygget Grans et nytt moderne anlegg og høsten 2020 ble kanskje Norges råeste og mest moderne bryggeri klart. Alle reseptene har fått forbedret oppskrift og Grans-serien ble relansert med nytt design vinteren 2021.»
Nyttige lenker
NettsideKolly tilbyr dagligvarer til det norske storhusholdningsmarkedet. Selskapet ble etablert i 2021 og leverer dagligvarer til hoteller, restauranter og cateringbedrifter i hele Norge, fra Kirkenes i nord til Lindesnes i sør.
Etableringen av Kolly skaper forutsigbarhet og valgfrihet, noe som har vært etterspurt av leverandører og kunder. Med mer enn 40 års erfaring fra dagligvarehandel og matdistribusjon i Norge, bygger Kolly virksomheten på lang erfaring og sterke verdier. Kunden er alltid øverste sjef, og med godt samarbeid og høy forretningsmoral skaper Kolly positive resultater for alle parter.